Otevřený dopis, II. část

30. prosince 2008 v 9:02 | Literník |  Rýpavá Lit

Jak jsem psala již včera, některé komentáře odrážely jen poněkud ostře vyřčenou pravdu v dopisu, ale některé mě mile překvapily. Ne tím, že by se Zlé blogerky zastaly, ale tím, že dokázaly chytře a hlavně bez jediného sprostého slova protiargumentovat.



Takových bylo jen pár a z těch několika málo vyvolených jsem si vybrala Michalka (93. komentář). Hned jak jsem si četla její reakci, spadla mi pusa a řekla jsem si: tak alespoň někdo dokázal autorku otevřeného dopisu slušně poslat do p...dupy:) Zde je jeho obsah a světlým písmem jsou zvírazněny jen mé připomínky:

Vieš o tom že, ak si zakladáš blog, tak súhlasíš s určitými podmienkami? No a jednou z tých podmienok je aj
-
Zakázán je jakýkoliv obsah, který porušuje platné zákony, zejména porušuje autorský zákon (či jen odkazuje na obsah porušující autorský zákon, např. nelegální software či hudbu), šíří nesnášenlivost či podněcuje k zločinnosti. Dále je zakázán erotický obsah,
- hrubě urážlivý - NA TOTO NARÁŽAM
či nemorální obsah, či takové užívání služby, které ji úmyslně narušuje, přetěžuje či poškozuje její jméno.
Myslím že tým čo si tu napísala si urazila dosť ľudí. A podriadne.A to dosť neprávom.
Dovolila bych si trochu oponovat. Blog.cz je zahlcen spoustou rozzuřenců, kteří se provokují tím, že si navzájem nadávají do nejrůznějších slov, jejichž význam snad ani neznají. A otevřený dopis? Ano, je to urážka, ostrá urážka. Ale s mnohem slušnějšími slovy a také zdůvodněním! Což se samozřejmě dotkne mnohem víc, než sprostá neopodstatněná nadávka...
Ak sa my blog nepáči tak naňho predsa nechodím! No podľa mňa je celý tento článok zameraný len na to že si vylievaš svoje sklamanie. Čo sa stalo? Mala si blog a nikto ty naňho nechcel chodiť ? A potom si si všimla že ostatné ´blogy o celebritách´ sú neuveriteľné populárne? Tak v tom prípade si začni písať deníček a nemrhaj na to zbytočne blogy, server je práve kvôli takýmto ´úžasne inteligentným blogom ´preplnený.
Rovněž nesouhlasím. Nejsem jediná, kdo vyslovil názor, že návštěvnost pro mě není důležitá tak, jako stovky jiných blogerů. Radši budu mít u článků dva komentáře, ale pořádné, než bezduché pozdravy svých SBéček, které jednou za čas vykonávají povinnou návštěvu.
A nie si aj trochu namyslená? Lebo myslieť si o sebe, že spomedzi všetkých blogerov máš zrovna ty najvyššie IQ , mi tak trochu namyslené pripadá.
Ne, nemyslím si, že mám největší IQ a ve skutečnosti jsem strašně skromné dítko, které se nikde nechlubí ani s vysvědčením:o)
Tiež mi nie je jasné čo máš proti ružovej. Tá je rovnaká ako ostatné farby. A keď ju tak nemáš rada prečo sa ty odkazy na blogu zobrazujú práve v ružovej? Pixelky sú hrôza? V tom prípade mám radu. Zavri oči ak sa na nich pozeráš.A dávať za príklad Picassa nie je najlepší nápad. Kebyže tak Maneta alebo Moneta, nič nepoviem.No Picasso je síce slávny maliar ale všetky jeho obrazy sú postavené na geometrických kruhoch takže výsledok je....., a podľa môjho názoru existujú oveľa lepší maliari ( ale ty asi iných nepoznáš)
To mi trochu křivdíš. Impresionismus je má vášeň a na tyhle dva autory jsem zrovna odborník:o) Ale vzít si za symbol umění Moneta či Maneta by nebyl dobrý nápad, protože je většina nezná.
a ešte k tomu tvojmu :
Kde jsou ty doby, kdy se mladé dívky vzhlížely ve skutečných osobnostech - inteligentních, nepovrchních, talentovaných?
--)také doby nikdy neexistovali. Tí ktorí boli vždy obdivovaný boli práve speváci , herci, športovci.( A ak máš niečo čím mi to môžeš vyvrátiť sem s tým)A tak to je aj dnes. A ak sa ty to nepáči hold zmeň svet (ale na to si asi príliš veľký zbabelec).
Nejsem zbabělec:) Ano, idoly dětských srdcí byly i před padesáti lety stejné. Ale s malým rozdílem. Byli to většinou opravdoví umělci. Byznys typu: ,,máš roztomilý xichtík a tvůj hlas celkem ujde," tenkrát snad ještě nebyl znám. Je rozdíl mezi UMĚLCEM a UMĚLCEM. Tím však nechci vynést ortel nad celým dnešním kulturním světem. Jen mám někdy strach, že skutečný talent upadne do stínu milého úsměvu a krásného obličeje.
a samozrejme:
Kde jsou ta sebevědomá, abiciózní děvčata plna snů?
--)napadlo ťa, že ich máš priamo pred sebou? Na tých narúžovaných blogoch plných pixeliek? Alebo práve tam byť nemôžu? Ak si tak usúdila v tom prípade si tou povrchnou tu TY!
Mohou, jak jsem zmínila v předchozím článku: člověka poznáš jen při osobním setkání. Blog sice trochu vypovídá o každém z nás (to vyvrátit nemůžeš), ale rozhodně zcela neprozradí, co se odehrává v nitru. Každopádně je rozdíl mezi dvanáctiletou dívčinou, jejíž ambice směřují do výšin, ale vlastně vše nechává na osudu (to jsou cíle typu: budu krásná jako V. Hudgensm budu hát ve filmech jako M.Cyrus, budu zpívat jako A. Tisdale), a mezi její vrstevnicí, která má rovněž vysoký cíl, ale něco proto dělá, jde pevně za ním a onen cíl je mnohem smyluplnější.
A ešte čosi - celok môže mať maximálne 100%. - to by si mohla vedieť učí sa to na základnej škole.Mala by si vedieť ešte čosi IQ sa nachádza medzi
85 až 115. Takže nie je prakticky (ani teoreticky) možné aby si mala IQ vyššie o 200 %. (za predpokladu že vieš počítať, ak nie odkazujem ťa na takú vec volá sa kalkulačka)
Hyperbola. Nadsázka.
Dúfam že si tento koment prečítať a pochopíš aké žvásty si tu popísala. Toto totiž ani náhodou nie je článok intelektuála , ktorý chce vyjadriť pohoršenie nad upadajúcou spoločnosťou. Toto je článok jednej zakomplexovanej puberťiačky.
Sayonara xD

To je vše. Pokud Michalka chce dále reagovat, samozřejmě má prostor. Za její komentář jí patří místo na slunci:) Přestože s některými jejíi argumenty nesouhlasím, podala je výborně:)
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 ^^MiSs.€vIčQa^^ ^^MiSs.€vIčQa^^ | Web | 30. prosince 2008 v 10:34 | Reagovat

omfg xDxD ty si něco podobnýho xDxD jak když si založili blog kritici ty zase chtěli aby se na blogách pslao spisovně xDxD

2 Gringer Gringer | Web | 30. prosince 2008 v 10:44 | Reagovat

hej mazec .. málo si ji setřela:) a úplně souhlasím s větou :

Rovněž nesouhlasím. Nejsem jediná, kdo vyslovil názor, že návštěvnost pro mě není důležitá tak, jako stovky jiných blogerů. Radši budu mít u článků dva komentáře, ale pořádné, než bezduché pozdravy svých SBéček, které jednou za čas vykonávají povinnou návštěvu.

3 Alča Alča | 30. prosince 2008 v 11:07 | Reagovat

Ehm...trošku nechápu tu větu "IQ se nachází mezi 85-115"...To bylo myšleno tak, že IQ má pouze toto rozpětí nebo že normální průměrný člověk se nachází v tomhle rozpětí? Pokud to byla ta první možnost, tak bych slečně ukázala pár případů kdy se IQ rovná 125 a víc;)

4 Bigbiz Bigbiz | Web | 30. prosince 2008 v 11:24 | Reagovat

Alča: Jedná se o to, že průměrný člověk se pohybuje v tomto rozpětí. Kdyby se to mělo vztahovat na každého, tak je přes 50% obyvatelstva mentálně retardovaných.

5 Polgara Polgara | Web | 30. prosince 2008 v 11:44 | Reagovat

Ha, tak to seš ty? Koukám, že máš pro nás pořád nějaké překvapení

6 Zmražená Opice Zmražená Opice | Web | 30. prosince 2008 v 12:20 | Reagovat

Ehm-k tomu IQ... IQ může být téměř od nuly do nekonečna... Takže klidně můžeš mít IQ i o 500% vyšší než někdo jiný... Kdyby měli všochni IQ mezi 85-115, asi bysme se zasekli někdy v době kamenné. Nejsem si tím jistá, ale myslím, že IQ kolem 80 je hodně malé a tyhle lidi neberou ani do školy... Ale nejsem si tím tak úplně jistá... A můžu klidně říct, že znám nejednoho člověka, který má IQ větší než 130...

7 Maya Maya | Web | 30. prosince 2008 v 12:41 | Reagovat

Když se teda bavíte o IQ

Lehká mentální retardace 50-69 IQ

Středně težká MR 35-49

Težká MR 34-20 IQ

Hluboká MR pod 20 IQ

Tohle jsme se učili. Bohužel jen retardace.

8 Literník Literník | Web | 30. prosince 2008 v 13:16 | Reagovat

O procentech se dohadovat nemusíte. Pokud vezmeme průměrné IQ 100 - 115 a oněch 200%, vyjde vám vysoké číslo, kterého samozřejmě žádný člověk (natož pak já) nedosáhl, a ačkoliv není nereálné, v tomto případě se opravdu jednalo o nadsázku.

Každopádně Michalčin komentář moc nekritizujte. Je jasné, že v mnohém se se mnou a s některými z vás rozchází, ale cením si toho, že svůj názor vyřkla bez jediného sprostého slova:o)

9 Michalka Michalka | Web | 30. prosince 2008 v 14:09 | Reagovat

Ja si samozrejme nemôžem nechať ujsť šancu ďalej reagovať.

Najpr začnem u toho IQ. Zdá sa mi, že to veľa ľudí nepochopilo, a asi ani ty ,lebo ťa uisťujem že to nie je žiadna hyperbola. Ale podám to inak aby to bolo jasné.Normálne  IQ - vyskytujúce sa u bežných ľudí tudíž u väčšiny obyvateľstva  sa nachádza medzi 85 až 115.

A ako je vyjadrené v komentáre č.6 u  Zmražená Opice - existujú ľudia ktorých IQ sa nachádza nad touto hranicou, ak je to však pod ňou jedná sa už o mentálnu retardáciu - No ľudia ktorých IQ je vyššie ako 135 - tvoria približne iba 1% populácie.Je možné takých ľudí osobne poznať (neberte to ako namyslenosť ale ja mám IQ nad touto hranicou takže som si vedomá, že to IQ môže byť aj vyššie) Vysoké IQ mal napr. Albert Einstein a to niečo vyše 180 až 200. Všetkým ale odporúčam - porovnávanie sa z Einsteinom nedopadne dobre.

- Toto bolo kúsok dlhšie ale to len preto, že mám pocit že veľa ľudí to nepochopilo.

-

Dovolila bych si trochu oponovat. Blog.cz je zahlcen spoustou rozzuřenců, kteří se provokují tím, že si navzáje nadávají do nejrůznějších slov, jejichž význam snad ani neznají. A otevřený dopis? Ano, je to urážka, ostrá urážka. Ale s mnohem slušnějšími slovy a také zdůvodněním! Což se samozřejmě dotkne mnohem víc, než sprostá neopodstatněná nadávka...

- v tom máš s určitej časti pravdu. Ten ostrí dopis je napísaný slušnými slovami a s vysvetleným. Keby že to bolo niečo plné nadávok  inteligentný ľudia by nad tým len mávli rukou a ignorovali to. Podľa toho ako si sa ale vyjadrila som usúdila že si celkom inteligentná a preto som ty na to napísala rozumný komentár bez nadávok.

- Stojím si ale za tým, že ten tvoj list urážlivý bol. Ešte kým som desing na svojom blogu nezmenila na vianočný bol ružový. A chystám sa ho opäť zmeniť na ružovo. Veci ako pixelky a chibikou zbožňujem. Článok v ktorom je len obrázok mám na blogu tiež. A nezdá sa mi na tom nič zlé. Napríklad si zober že galérie sú plné iba obrazov , a zvyčajne máš pritom napísané len názov a meno autora. A niekedy nie je potrebné aby obrázok vyjadroval hĺbku. Stačí že sa ty to páči. Svet sa neskladá len s intelektuálnych vecí ale aj z tých pekných.  - A neinteligentná si nepripadám.

Ne, nemyslím si, že mám největší IQ a ve skutečnosti jsem strašně skroné dítko, které se nikde nechlubí ani s vysvědčením:o)

- z toho článku to ale tak nevyplinulo. napisala si tam totiž :

O našich blozích se vyjadřujete jako ,,nuda, trapas, blbost." Chápu, že vaše úroveň nedovoluje pobrat články rozumově vyspělejších autorů. Ale aspoň svou zaostalost duste samy v sobě. Když už jste jednoduché osoby žijící ve velmi jednoduchém světě, alespoň se tvařte, že na tom nejste tak špatně.

- tak to mi trochu namyslené prišlo. V tom odseku trochu povyšuješ svoj blog nad ostatné tým že má intelektuálne články, ktorým ostatný pravdepodobne nepochopia. Teraz podľa tvojho blogu súdim, že šlo čisto o provokáciu, no namyslene to teda vyznelo.

To mi trochu křivdíš. Impresionismus je má vášeň a na tyhle dva autory jsem zrovna odborník:o) Ale vzít si za symbol umění Moneta či Maneta by nebyl dobrý nápad, protože je většina nezná.

- Beru. Ak si si v tom článku zvolila ako cielovú skupinu, ako si tam napísala - pipky, blbky, kravky a další rozmanitá slůvka - tak máš pravdu mená ako Manet a Monet  by im nič nehovorili. No keď si to tak vezmeš väčšina takých ľudí vie len že Picasso bol slávny maliar no nemajú ani tušenia čo vlastne tvoril. (je to len môj názor ale ja napríklad k Picassovým výtvorom vzťah nemám)

ejsem zbabělec:) Ano, idoly dětských srdcí byly i před padesáti lety stejné. Ale s malým rozdílem. Byli to většinou opravdoví umělci. Byznys typu: ,,máš roztomilý xichtík a tvůj hlas celkem ujde," tenkrát snad ještě nebyl znám. Je rozdíl mezi UMĚLCEM a UMĚLCEM. Tím však nechci vynést ortel nad celým dnešním kulturním světem. Jen mám někdy strach, že skutečný talent upadne do stínu milého úsměvu a krásného obličeje.

Nejsem zbabělec:) Ano, idoly dětských srdcí byly i před padesáti lety stejné. Ale s malým rozdílem. Byli to většinou opravdoví umělci. Byznys typu: ,,máš roztomilý xichtík a tvůj hlas celkem ujde," tenkrát snad ještě nebyl znám. Je rozdíl mezi UMĚLCEM a UMĚLCEM. Tím však nechci vynést ortel nad celým dnešním kulturním světem. Jen mám někdy strach, že skutečný talent upadne do stínu milého úsměvu a krásného obličeje.

- Možno, ale čo sú to naozajstný umelci ? Na to má každý iný názor takže sa o tom nedá veľmi diskutovať. V minulosti boli určite mnohý naozajstný umelci ako kapely  Quenn alebo Beatles, no i dnes existujú taký umelci. Pre príklad moja obľúbená speváčka Boa Kwon. Je to kórejčanka, no presadila sa nielen v Kórei ale aj v Japonsku a začína debutovať aj v Amerike. A má naozaj veľký talent. Takže myslím, sa dá pokladať za naozajstného umelca. I keď je tu aj druhá strana. Americký rapperi spievajúci (ak sa to za spev dá označiť) o násili a drogách. Na to mám len dve slová - demokracia a kapitalizmus

Mohou, jak jsem zmínila v předchozím článku: člověka poznáš jen při osobním setkání. Blog sice trochu vypovídá o každém z nás (to vyvrátit nemůžeš), ale rozhodně zcela neprozradí, co se odehrává v nitru. Každopádně je rozdíl mezi dvanáctiletou dívčinou, jejichž ambice směřují do výšin, ale vlastně vše nechává na osudu, a mezi její vrstevnicí, která má rovněž vysoký cíl, ale něco proto dělá a jde za ním.

- to je dosť diskutabilné.Čo pokladáš za to niečo pre to robiť a ísť za tým? A také 12-ročné dievča čo môže urobiť. Ja keď som mala 12, snívala som že sa pozriem do Británie. A čo som preto mala robiť? Nemala som tušenia. Jediné čo som robila bolo, že som sa učila aby som sa dostala na dobrú školu a dúfala som, že sa mi sen splní. Tento rok ideme na školský výlet do Londýna. - sny sa dajú plniť aj po malých krokoch bez toho aby sme si uvedomili kam smerujeme. - No 12.ročné dievča snímajúce o tom že sa stane herečkou , keď sa celé dni potuluje po meste s kamarátkami je trochu naivné, s tým súhlasím.

Tak to je vše. (pomaly sa to mení na nejakú debatnú súťaž :D :D) Keď som si pozrela tvoj vidím, že nie si žiadna hlupaňa, a z niektorými tvojimi názormi sa dá súhlasiť. No určite nie zo všetkým :D Ak mi k tomu ešte niečo napíšeš daj mi vedieť na blog, rada si to prečítam.

Sayonara všem :D

10 Balunka Balunka | E-mail | 30. prosince 2008 v 18:23 | Reagovat

Chtěla bych jen podotknout, že IQ také nemusí být všechno. Víte, on sice Einstein byl ve svém oboru bezpochyby nad všechny erudovaný a naprosto geniální, ale na druhou stranu je také známo, že běžným věcem, které děti nemají problém začít se učit ve školce, on se učil o trochu později. To mu ovšem nijak nebere jeho zásluhy ani genialitu. Vždyť přece zdaleka nezáleží na tom IQ. Ať už je člověk mentálně retardovaný (nebo jak to Michalka nazvala - mimochodem klobouk smekám před tvými dlouhatánskými komentáři, které dávají smysl) nebo není, ještě ho to přece nijak nevyřazuje ze společnosti. Když se na to tak podívám. Asi každá dívka jakéhokoliv věku si prošla (popřípadě projde) obdobím, například zde zmíněným dovršením dvanáctého roku života. Pravda je, že hodně takto starých dívek bývá povrchních a ti starší se jim můžou smát, přestože oni takoví třeba také byli. Nechci nikomu brát iluze, že on/ona byl/a jiný/á a oproti ostatním ´dvanáctkám´ se bezhlavě nezamilovával do různých slavných lidí a chtěl se jim za každou cenu vyrovnat. Každopádně abych to nějak zakončila. Tenhle nápad se mi líbí. Je originální, vyžaduje určitou dávku odvahy. Nechám se tedy překvapit, jak se bude situace vyvíjet dál. Přeji příjemný zbytek večera...

11 Literník Literník | Web | 30. prosince 2008 v 20:37 | Reagovat

Děkuji za vyčerpávající komentář:o) Opět na něj reaguji. Vezmu to odstavec po odstavci:

IQ - když člověk řekne: ,,jsem stokrát krásnější než ty" nebudeš přeci zkoumat, zda je to přesně stokrát, či devětadevadesátkrát. (Když pominu fakt, že taková věc se nedá měřit.) Ona věta byla opravdu řečena s nadsázkou. V literatuře se tomu říká hyperbola (tedy česky nadsázka) a má zveličit fakt na základě přehánění. A pokud ti dopis přišel jako řeči někoho namyšleného - souhlasím, byl to účel. Přečti si předchozí článek:o)

Picasso - jistě, většina lidí nemá ponětí, co maloval, ale ví, že byl malířem. Proto ho beru jako jeden ze symbolů malířství. Stejně jako Einsteina považujeme za symbol geniality a copak dnešní mládež ví, za co vlastně obdržel Nobelovu cenu a čím se zabýval???

Umělci: koho já považuji za umělce? Je to jen můj subjektivní pohled, ale takoví lidé  podle mě vyjadřují své pocity a názory prostřednictvím nějaké činnosti (tedy hudby, literatury, obrazů...) A sami zároveň žijí tím, že vnímají takové "poselství" i ze stran jiných umělců. A hlavním důvodem, proč to dělají nejsou peníze. Protože jakmile se prioritou stanou peníze či všeobecné uznání a sláva, takový člověk je pro mě pouhou osobou, která se uměním živí, ale v duši umělcem není. Tím se dostávám i k téatu vytyčených cílů: proč ty stovky mladých děvčat chtějí být herečkami a zpěvačkami. Protože vidí v celebritách, že to přináší slávu a bohatství. Ale ano, existují lidé, kteří si vytyčí svůj cíl pro jiné důvody: hudba a herectví je pro ně život. A tyto ambice považuji za ty úctyhodné:) A mimochodem, do Londýna jsem se také vždycky chtěla podívat. A splnilo se mi to. Takže ti přeju, ať si to ta užiješ. Já mám na Londýn pěkné vzpomínky, ale doma je doma:o) Ale to jsem teď odskočila mio mísu.

Těším se na další tvou reakci, pokud tedy ještě budeš mít chuť:o) Jsem ráda za lidi, se kterými mohu diskutovat, byť se v mnoha názorech rozcházíme. A pak jsem ještě radši, když se přeci jen najde pár věcí, se kterými souhlasíme oba.

12 Michalka Michalka | Web | 30. prosince 2008 v 22:14 | Reagovat

Myslím, že tu už nie sú potreba ďalšie reakcie :D Vyjadrila som sa k všetkému čo som chcela, a myslím že ty  si aj všetko pochopila. Vyzerá to, že sme sa v niektorých veciach zhodli a samozrejme v niektorých sa naše názory rozchádzajú :D :D

A ten predchádzajúci článok som si čítala (takže v obraze som) ale nie len ten. Prečítala som si mnoho z tvojho blogu a mnohé veci ma dosť pobavili :D Každopádne myslím, že na tvoj blog sa mrknem častejšie aby som zistila do koho si sa zasa pustila xD

(alebo skôr do koho blogu, len ťa varujem ak to bude ten môj , som veľmi rýchlo hneď späť :P)

Sayonara xD

13 Bella Bella | E-mail | Web | 30. prosince 2008 v 23:02 | Reagovat

mám pocit méněcennosti... článek a první reakci Michalky jsem vstřebala. dokázala jsem to pochopit a utvořit svůj vlastní názor na toto všechno, ale když se podívám na další komentáře (vlastně i na ten článek), tak mi docela klesne nálada... já bych se nejspíš neuměla takhle vyjádřit... předtím jsem si myslela, že mám vcelku dobré vyjadřovací schopnosti, ale teď už si to nemyslím vůbec. I když mě může utěšit, že aspoň nejsem na úrovni těch, kteří tě posílají nemilými nadávkami ehm do nepěkných míst... ale pořád cítím velké sympatie k otevřenému dopisu...

jednou jsem si nechala jen tak ze zvědavosti hodnotit blog u jedné slečny (blog přecpaný barvami, všude pixelky atd.). Já jsem zrovna měla černý design, na který jsem byla patřičně hrdá... dostalo se mi upozornění, že můj blog je příliš nudný, že bych si mohla vzít příklad z hodnotícího blogu, mohla bych trochu rozzářit menu nějakými pixelkami a články jsem měla taky pod úrověň... já nikomu iluze neberu, ale ať všechny blogy nesrovnávají s těmi jejich, ony si vždycky myslí, že mají ty nejlepší blogy se skvělými pixelkami a tak. A ti, co píšou články podle sebe, názory, povídky a něco na tento způsob, jsou pro ně absolutně nudné, nezáživné a blogy šprtů... To jim asi nedojde, že některé z jejich hopsa-blik-tralalá blogů bolí hlava a oči odmítají tohle všechno přijmout...

tuto diskuzi o IQ beru jako provokaci, znáte nějaký dobrý test IQ na internetu? sice se toho bojím, ale chci zjistit, jak na tom jsem...

S pozdravem Bella

14 Lena Lena | Web | 31. prosince 2008 v 13:28 | Reagovat

Mám toliko pocitů a tolik toho co říct, že se jako obvykle, když jsem v takovém stavu, zmůžu jen na pár vět. Článek, o němž je řeč a na nějž Michalka takto reagovala, mi včera připadal napsán velmi trefně a souhlasila jsem s každým slovem. Mohlo by to vyznít, že teď s ním neslouhlasím - ne - můj souhlas přetrvává. Ale udivilo mně, že se najde osoba, která přináší argumenty, které mně donutily přemýšlet... Že umí diskutovat a ne jen hloupě nadívat jako ty ostatní... Celý komentář i uvedené reakce mi od začátku připomíná jediné - když se hádají dvě politické strany (každý asi ví, že narážím na ODS a ČSSD). Každá strana (ať už ta politická nebo ta tady) má své přesvědčení a za ním si stojí a i kdyby ten druhý sebelíp a milionkrát dokazoval, že jeho názor je lepší, toho druhého většinou nepřesvědčí. Každopádně tuhle diskusi budu dál sledovat, uvidíme, jestli jedna přesvědčí druhou či ne (a myslím si, že ne)

Nevím, kolik je autorce tohoto blogu, ale tím, musím se přiznat, že mně ohromilo jak se vyjadřuje. My máme přísného profesora češtiny, učí jako na vysoké škole, a já jsem z češtiny ve třídě nejlepší (ne to není chlouba, věta pokračuje) ale před autorkou tohoto blogu si připadám jak dojičkas v kravíně a s nedokončeným základním vzděláním. Všimla jsem si, že tu přibyl další Michalčin komentář a na něj blesková reakce autorčina, večer se sem vrátím abych si to přečetla.

15 Iswida Iswida | Web | 31. prosince 2008 v 16:40 | Reagovat

No, nezdá se mi, že by ten komentář byl nějak extrémně slušně podaný a v mnoha bodech s ním nesouhlasím.

Nejvíc mě dostalo tvrzení, že mladé dívky vždycky obdivovaly takové šampónky jako dnes a ne opravdové umělce. Michalka píše, že vždycky byli obdivovaní zpěváci, herci apod., ale to přeci nikdo nevyvrací. Jen je rozdíl mezi Britney Spears a zpěvačkou. Spousta mých vrstevníků se může počůrat ze Zaca Effrona (netuším, jak se to píše) a já jsem pro ně jak z jiné planety (netvrdím, že co mám ráda já je nejlepší, ale co s tou kvalitní hudbou bude až za pár let vymře ta generace, kterou můžete potkat na bluesrockovém koncertě?)

16 Iswida Iswida | Web | 31. prosince 2008 v 16:48 | Reagovat

Co se týče růžové barvy, jistě, je to barva jako každá jiná. Ale vezměme to z druhé strany - s jednou spolužačkou jsme před časem měly ve třídě dost problémů, protože spolužáci prohlašovali, že jsme gothic, satanistky a já nevím, co ještě, a to všechno jenom proto, že máme rády černou a líbí se nám obrázky Victorie Frances. S to růžovou je to totéž - neodsuju každého, kdo má rád růžovou, ale je to prostě zaužívaná barva pro barbíny a podobná individua, a když si s ní někdo vymaluje celý blog a přidá kýčovité blikající pixelky, nemůže očekávat, že si na něj někteří lidé velice rychle nevytvoří vlastní názor.

17 Literník Literník | Web | 1. ledna 2009 v 14:27 | Reagovat

Michalka: děkuji za velmi rozumný nápad. Myslím, že argumenty byly vyčerpány, a přestože jsme se ve všem úplně neshodly, mám velkou radost za tu naši diskuzi:)

Bela a Lena: děkuji za vaši pochvalu. Jsem ráda, že existuje alespoň pár lidí, kterým spisovná řeč nevadí a nejsem jimi odsuzována za šprtku, popřípadě starou šedesátiletou urputnou profesorku češtiny. S nepatrnou špetkou pýchy se musím přiznat, že jsem hrdá na to, že díky teroru učitelek češtiny na základní škole se umím vyjadřovat mnohem lépe, než některá čuňata z mého okolí. Každopádně se přiznám, že ani já nemluvím spisovně vždy a všude. Například u nás doma se mluví tak, jak nám huba narostla, což ještě krášlí fakt, že je taťka Slovák, takže sem tam rozhovory mezi mnou a mými rodiči vypadá jako vytržený z nějaké selské československé rodiny:o)

Iswida: jsem vděčná za větu: ,,...neodsuju každého, kdo má rád růžovou, ale je to prostě zaužívaná barva pro barbíny a podobná individua..." Už jednou jsem tady chtěla vysvětlit, proč jsem v podstatě narážela na růžové blogísky, přestože mi v podstatě vůbec nevadí. Je to právě onen zažitý fakt. Stejně jako onen výraz ,,barbínovský." Já teda osobně jsem si s barbínami hrála strašně moc ráda - šila jsem jim oblečky, hrála s nimi divadlo, stříhala je dohola, trhala jim končetiny (včetně hlavy) a nad tím, že mají  nohy neúměrně dlouhé ke svému tělu, či dokonale souměrnou tvář jsem se vůbec nezamýšlela. Bylo mi to úplně jedno. A přestože mnoho dívek po celém světě milovalo Barbie, stal se z něj symbol pro hloupé načančané slečinky (taky bychom jim rádi trhali hlavy:o))

Jinak bych ráda reagovala na obdivování celebrit a oněch umělců. (Teďka možná budu trochu hrát do karet Michalce.) Je pravda, že dříve se obdivovali umělci jiného charakteru než dnes. Ale uvedu ti jeden příklad: starší lidé (popřípadě ti mladší a rozumější) nemohou pochopit, jak někdo může obdivovat takové šašky jako je již zmíněný Zac Efron. Jak se někomu takový styl může líbit? A teď si představ, že před několika desítkami let začal vznikat hudební styl jménem jazz (který kupříkladu já považuji za jednu ze špiček umění.) Mladí si jej zamilovali, ale opět narazili s odporem starší generace, která odsuzovala tuto hudbu, stejně jako my dnes odsuzujeme muziku některých ,,superbobastických umělců." Jde prostě o vývoj společnosti a společenského vkusu. To co my dnes považujeme za skvělé, jedinečné, úžasné umění, bude jednou nahrazeno něčím novým. S tím nic nenaděláme. Snad jen můžeme podporovat naše oblíbence v tom, aby jazz, vážná hudba a další hudební směry nebyly zapomenuty.

18 Linda Linda | 1. ledna 2009 v 22:36 | Reagovat

je to velmi zaujimava konverzacia treba uznat.. a donuti cloveka /aspon mna/ zamysliet sa .. Kto je vacsi alebo vyznamnejsi umelec..? Zac Efron v mokrom tricku alebo Eduard Manet ci  Claus Manet??????  ...bojim sa dvoch odpovedi... ta prva je pochopitelne Zac Efron a ta druha... kto su ty dvaja????

19 Literník Literník | Web | 2. ledna 2009 v 10:35 | Reagovat

Manet a Monet jsou dva nejznámější impresionisté-malíři. Když tak se mrkni na wikipedii. Tam o nich najdeš víc:)

20 Linda Linda | 2. ledna 2009 v 10:53 | Reagovat

jo jo ja ich poznam = ) ale ci ich i ostatni poznaju

21 Literník Literník | Web | 2. ledna 2009 v 12:24 | Reagovat

Jo takhle!:o) Špatně jsem tě pochopila, ale teď už vím, jak jsi to myslela.

22 Hopschoolka Hopschoolka | Web | 4. ledna 2009 v 20:00 | Reagovat

Někdo tady posuzoval Britney Spears:

ještě nikdy se nestalo, že by v showbusinessu byl někdo, kdo absolutně nemá talent ! Umělci nemusí jen zpívat, malovat, hrát, psát aj. Víte, jak je těžké se prosadit ? Plno lidí umí zpívat, ale neumí se prosadit, nemají koho, kdo by je prosadil. Za umění by se dalo považovat i to, být v tom showbusinessu a to jakkoliv. Důležité nejsou činy, ale výsledek.

23 Literník Literník | Web | 4. ledna 2009 v 20:08 | Reagovat

Hopschoolka: no jestli považuješ za umění prodrat se do showbyznysu za každou cenu, tak prosím. Já sice obdivuji tyto lidi za jejich píli, ale radši budu sklánět poklony umělcům, kteří jsou známí jen malému okrohu lidí, zato jsou to ale umělci s velkým U.

24 Hopschoolka Hopschoolka | Web | 4. ledna 2009 v 20:51 | Reagovat

Literník: ne, že bych Britney Spears poslouchala a byla její fanoušek. Ani jakých si herců z High School Musical. Můžeme být ale naopak rádi, že můžeme někoho v tom showbusinessu nenávidět, smát se mu nebo mít rád. A právě to taky může být jako umění, když Vás čtvrt světa nenávidí, čtvrt světa se Vám směje, čtvrt světa Vás miluje a čtvrt světa nezná. Jak už jsem psala: Důležité nejsou činy, ale výsledky

25 Iswida Iswida | Web | 5. ledna 2009 v 17:51 | Reagovat

Hopschoolka: To je fakt, za sebevědomí by některým lidem měli dávat (a dávají) ceny. Je umění dělat něco, co se prostě líbí, a stát si za tím...Já bych v showbyznysu nevydržela =D

26 *Schoki *Schoki | Web | 11. září 2009 v 22:38 | Reagovat

Má pravdu v tom, že to není zrovna hezké takhle kritizovat, ale ve spoustě věcí se plete. Mě se ty články líbí. Chápu, že je to naštvalo, ale na jejich místě bych nad tím popřemýšlela a začala makat. Každý nemá talent napsat dobrou povídku, ale češtinu by mohl umět každý (když nepočítám dislektiky atd.)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama