Jedné zdeptané dušičce...

24. února 2009 v 19:08 | Lit
Upřímně řečno, nikdy jsem neočekávala, že budou všichni s mými kritikami souhlasit. Chápu, že někteří mají na věc jiný názor, ale že to některou z mých nebohých obětí zasáhne na srdíčku, to jsem netušila. Zlá, zlá Lit! Asi se přehnu přes koleno:P
Nicméně se našla jedna dívenka, která se zprvu bránila ostře jako lev a hrdě se za své dílko postavila. Jaképak to bylo pro mě překvapení, když jsem zjistila, že zmíněná Babinka na svém blogu zveřejnila srdceryvný článek o tom, že se vším končí. S románem i se články (nutno podotknout, že o necelé tři hodiny už zase přidává na blog pixelky. Juchůůů.) No jo, tomu se říká silný duch.
Každopádně bych ráda vzkázala Babince (a jejím oddaným bodyguardkám) pár slov.

Má milá, ukřivděná Babinko,
nemíním se za svou kritiku omlouvat, protože za slovy, která jsem napsala si stojím, narozdíl od Tebe. Já mám svůj názor a nebojím se ho říct, tak napiš mi jediný důvod, proč bych ho nemohla zveřejnit?
To, že Tě psaní baví, je v naprostém pořádku. Někdy je ale potřeba slyšet i trochu ostřejší názor, ne jen ty pochvalné komentáře Tvých Sbéček, které jen vykonávají zdvořilostní návštěvu a píši Ti, jak jsi skvělá. Já možná takové milé komentáře nepíšu a ani nedokážu napsat, zato jsem upřímná a takových lidí by sis měla vážit možná víc. Každopádně se nemíním navážet do Tvých internetových kamarádek. To je Tvá věc.
Myslím, že pokud jsi skutečně Němka, pak to stačilo jen zmínit. Nemusíš se hned cítit dotčená. Když mi dá profesorka za pět z angličtiny, také po ní nevyjedu. Každý se učíme, takže ber svůj nedostatek jako fakt. Věř mi, že v životě Ti ho nikdo nebude omlouvat věčně. Navíc mnohé z chyb neměly s češtinou nic společného.
Ale abych Tě jen nekritizovala, samozřejmě, že máš u mě malý plusový bodík. Má povídka v angličtině by vypadala jako práce anličánka v předškolním věku:P
Co se týče Tvých výhružek ohledně konce románu: děláš to skutečně proto, že se Tě dotkla má kritika? Z Tvého jednání spíše usuzuji, že máš potřebu stát se největší chudinkou, kterou musí všichni oplakávat. Tož děvče! Seber se, piš, piš a piš (pokud Tě toskutečně baví tak, jak říkáš), ať svůj styl zlepšíš . Ta kritika Tě má nakopnout k lepším výkonům, ne k tomu, aby ses zahrabala a fňukala. Tak se sakra snaž, ať mi v budoucnu můžeš vytřít zrak.

S pozdravem, Lit.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Lištička Lištička | Web | 24. února 2009 v 19:25 | Reagovat

Pěkný příspěvek, Lit. Tleskám ti :)

2 babinka babinka | Web | 24. února 2009 v 19:43 | Reagovat

No promin??ale já nefnukam jenom se me to docela dotknulo ale jako pis si co chces kdyz te to bavi ale ne vsuchni tohle to co pises prijmou tobe by se ti asi taky nelibilo kdyby vsichni tebe tvoje veci atd kritizovali a ostatni tomu tleskali myslim si ze ne takze bych byla rada kdyby si uz prestala pise mi na blog vic a a vic lidi tak mi to napis na blog ne nebo to musis delat za mimi zady tak mi to aspon oznam ne???no ta kna blog pridavam pixelky je to moje vec  tak se do toho porad neplet vis neni to nejpřijemnejsi ! Teda hlavne ne pro me ja tohle to nesnasim nejradeji bych to ignorovala ale nejde to!Preji hezky den ja ho uz mam totiz zkazenej jo a nezavid ze mi blog atd chavali Sb oni maj totiz roste jiny nazory nez ty tak se s tim smir a nezapomen tu o me zase neco peknyho napsat at mam zase blbou naladu a at ti zase muzou vsichni tleskat muzes si i tleskat sama prospeje ti to jak vidim sebevedomi mas dost jak vidim tak do toho di zase napsat nakej peknej clanecek.....

3 LitTle^KiMiNkA^ LitTle^KiMiNkA^ | Web | 24. února 2009 v 19:45 | Reagovat

achjo tohle je taK Trapný........

1)Kždej má svojí fantazii a každýmu se líbí něco jinýho

2)Je sice pěkné že tu píšeš taký slohy ale sou upa k ničemu jen plný keců a trapnejch řečí,...

3)Babinka má SVŮJ názor..Každej máme svůj názor a druhý nám ho nemusí na veřejnosti kritizovat chováš se jak její máma bo co!!!

4)Už bys toho trapčení mohla nechat a nechat babinku je to moc super človíček narozdíl od tebe"!

4 Martina Martina | Web | 24. února 2009 v 20:03 | Reagovat

Lit, bacha, aby se Babinka neuchýlila k sebepoškozování žiletkou jako její hrdinka.

5 Lištička Lištička | Web | 24. února 2009 v 20:04 | Reagovat

LitTle^KiMiNcE^: Ty jsi mě vskutku pobavila :) Kážeš o tom, že každý má právo na svůj názor a sama ten cizí odsuzuješ a urážíš jeho autora. Buď jsi hloupá anebo hodně omezená.

6 LitTle^KiMiNkA^ LitTle^KiMiNkA^ | Web | 24. února 2009 v 22:14 | Reagovat

já ráda bavim lidi :)...Já ale tady autorovi píšu, že každej má svou fantazii tak proč má rubriky kritika povídek snad to je každýho fantazie ty jeho povídky a ona to bezdůvodně a bez zájmu kritizuje...Mno pstě kráva s prominutím....

7 Myshel Myshel | 24. února 2009 v 23:17 | Reagovat

LitTle^KiMiNkA^ :  "...bezdůvodně a bez zájmu kritizuje.."

Myslím si, že veľmi "bez zájmu" to nie je. A tiež nie bezdôvodne.

Lit proste vyjadruje svoj názor. Niekto to napíše do komentára priamo k poviedke, ona to spisuje tu. Je slobodný človek a má právo vyjadriť svoj názor, kedy sa jej zachce.

Ty teraz tiež vyjadruješ svoj názor. Aký je teda rozdiel v jej kritike a v tej tvojej? Myslím si, že takmer žiadny. Takmer - pretože ona len komentuje, pričom môže Babinke dopomôcť k tomu, aby sa zlepšila, ak by chcela. Keby si to Babinka vzala k srdcu bez urážlivých scén, mohla by sa z jej článku poučiť a snažiť sa zlepšiť. No ale ty - ty Lit len odsudzuješ a nadávaš na ňu. Okej, máš právo vyjadriť svoj názor, ako my všetci, ale myslím si, že nemáš prečo jej nadávať do kráv...

Áno, každý má vlastnú fantáziu. Nikto ju nikomu neberie. Ale, povedz mi jedno - naozaj pokladáš za neviem akú úžasnú fantáziu to, že na každom druhom blogu objavíš takmer rovnaké poviedky. Nehovorím, sú aj perfektné autorky, ktoré píšu úžasné a jedinečné veci. Poznám ich dosť.

Ale myslím si, že autorky, ktoré píšu príbeh, ktorý vieš ako sa bude vyvíjať a ako skončí, už od prvej vety, nemajú veľmi veľkú fantáziu. Proste kopírujú. Aj keď nekopírujú nič konkrétne, ale vytvárajú príbehy, ktoré každý pozná.

Sú ľudia, ktorým sa to páči. Nikoho teraz nechcem kritizovať. Aj keď to tak možno nevyzerá.

Ja proste nemám rada, keď niekto komentuje niekoho názor nadávkami (ako v tvojom prípade) alebo sa len zbytočne urazí a berie si to príliš osobne (ako v prípade babinky). Poviem vám jedno, dievčatá - keby ste sa na vec pozreli trochu s nadhľadom a objektívne, neurážali sa a zvážili to z obidvoch strán, tak by sa myslím dalo normálne dohodnúť bez urážania, zlomených sŕdc, zranených duší a hlavne nadávok a.. rôznych komentárov.

To je odo mňa všetko. Som na tomto blogu novou návštevníčkou a preto sa na všetko pozerám objektívne, pretože nikoho z vás nepoznám.

Ale toto bol môj názor, možno to vôbec celé nedáva zmysel, ale mne sa už nechce čítať to po sebe :D

Tak to je všetko.. Majte sa :))

8 homo sapiens tupiens homo sapiens tupiens | Web | 25. února 2009 v 11:09 | Reagovat

tak babinčina reakce mě utvrdila v tom, že ta holka má ještě hodně co vylepšovat. Babinko, copak si myslíš, že by se tvé psaní zlepšovalo, kdyby ti nikdo nikdy neřekl co děláš špatně? Myslíš si snad, že už nemáš co zlepšovat? Každý nějak začíná, ale musí se snažit, musí chtít dále své psaní rozvíjet a právě pro to jsou dobré podobné kritiky. Zkoušela ses alespoň zamyslet nad tím, jestli na tom, co Lit napsala náhodou něco není? Já sama nepíšu nic světoborného, spíš jsou to samý hrůzy, ale vim to a aspoň se s tím snažím něco dělat.....

9 miss.black miss.black | Web | 25. února 2009 v 11:50 | Reagovat

Ano, každý má svůj vkus. Ti, co píšou komenty na tomhle blogu spolu s Lit mají vyšší vkus, vkus dospělých lidí (možná je to řečeno s mírnou nadsázkou), narozdíl od návštěvnic tvého (babinky) blogu, které bych tipla nejvíc na dvanáct let. Lidé z tohoto blogu jsou prostě intelektuálně někde jinde. Ať si tvoje kamrádky klidně ten příběh čtou. Jenže je to stravitelné jen pro ně. Lit prostě napsala objektivní kritiku, jak by to udělal každý jiný profesionální kritik. I když, ten by se do toho obul možná ještě víc... Zkus si z toho něco vzít a ne jen fňukat a dělat ze sebe chudinku (ano, souhlasím s Lit). Až budeš větší (tak za těch deset let), možná si na tohle vzpomeneš a konečně ti dojde pravý smysl jejích slov. Tak už se tím sakra nezaobírej a žij dál! Když už Lit tolik spíláš, zamysli se - stojí ti za tu námahu "bránit se"? Teď s prominutím, Lit - když je pro tebe Lit "kráva", co ti nadává, tak si prostě řekni jo, je to kráva, tak ať. Konec. A klidně si mysli, že je omezená a nerozumí tvému stylu. Ale nech ji na pokoji. Kdo má pak ty další stupidní a nesmyslné komentáře číst?

10 Literník Literník | Web | 25. února 2009 v 17:22 | Reagovat

Tak teď jsem se urazila. Asi smažu blog!

11 miss.black miss.black | Web | 25. února 2009 v 18:04 | Reagovat

Počkej, to vážně nebylo myšlený proti tobě!! :(

12 Literník Literník | Web | 25. února 2009 v 18:10 | Reagovat

Ehm...ironie:P

13 Arty Arty | Web | 25. února 2009 v 18:10 | Reagovat

Ewrr....tak nějak jsem pořádně nepochopila ocože ve vašem sporu jde ale to je fuk - jsem nechápavá :D...to nepochopení se taky vztahuje k lidem co po jednom negativním komentáři chtějí mazat blog (to by ten můj ani nezačal :D).

Mimochodem, na tvůj blog jsem narazila teprve ted a opravdu se mi líbí jak píšeš (jo, přesně tak, pochlebuju se xD).

14 Mona Mona | 25. února 2009 v 20:46 | Reagovat

Zkoušela jsem najít ten srdceryvný článek na téma "se vším je konec", ale přestože jsem se proklikala snad deseti stranami s třepetajícími se pixlíky, nenašla jsem. A .. vlastně mi to ani neva. Jen si říkám, že tě to baví. Já na ty "jejich" texty nemám žaludek. Na druhou stranu, aspoň máme my - tví čtenáři - díky tobě přehled o světě teenagerů :o)

15 miss.black miss.black | Web | 25. února 2009 v 20:48 | Reagovat

Ufff! :D To mi nedělej:) Už tak mi bude chybět Krut...

16 sticl sticl | Web | 25. února 2009 v 20:48 | Reagovat

no abych řekla pravdu tak s tvými kritika většinou moc nesouhlasim:D:D:D:D:D:D ale prostě se mi líbí způsob jakym to vždycky napíšeš:D:D:D proto tenhle blog tak strašně miluju:D

17 Ducii Ducii | Web | 26. února 2009 v 16:05 | Reagovat

Literární kritika vždy byla, je a bude...babinka by si měla uvědomit, že to tak je a že ne každý její dílo ocení. Stejně tak jako jí se nelíbí, co tady píše Lit, tak se Lit nelíbí, co píše babinka a říct svůj názor zatím stále ještě není trestné....

18 anýssek anýssek | Web | 26. února 2009 v 16:42 | Reagovat

Ano, ano!... proč křičím "ano"?? Nevím, ale tahle diskuse nemá daleko k ději telenovely. Zajímavé... No co - když si za svým Babinka  (a s ní její neprůstřelná Sbčka) tolik stojí, tak ať si dělá, co uzná za vhodné, což?

Podpora pro Babinku: Nikdo neříká, že by tvoje povídka byla vyloženě špatná. To proto, že úplně špatná nikdy být nemůže. Jde o to, kdo si z ní co odnese a jaký na kom nechá dojem. Lit svůj postřeh zveřejnila, ale to neznamená, že je rozhodující a konečný. Tak znovu - je to jen věc názoru. Pokud se rozhodneš na kritiku nereagovat, nereaguj. Nikdo to po tobě nechce

Podpora pro Lit: máš pravdu =)

19 Radek Radek | E-mail | Web | 26. února 2009 v 18:42 | Reagovat

S devadesáti procentní většinou blogů, tou, které je babinka typickým příkladem, nemá cenu se bavit nebo se je snažit nějak poučovat. Za dobrotu na žebrotu. Buď z toho vyrostou jako já, nebo s blogařením seknou, ale nahraděj je jiní. Začarovaný kruh...

20 三千代中村 三千代中村 | Web | 27. února 2009 v 2:06 | Reagovat

já osobně se dotoho nehodlám nijak extrémně vměšovat, jen bych podotkla jednu věc - recenzi ,například v novinách nebo ve tvém případě spíše v Bravíčku, Babinko, čteš? jestli ano, je ti doufám jasné, že tím pádem čteš i kritiku, která je obvykle na stejné úrovni (nebo by alespoň měla být) jako byla ta Lit na tvou povídku a dochází ti, že stejně tak, jako mají právo ti kritici tam, má i Lit právo psát kritiky na věci, které si vybere? mysli ;)

21 nikl nikl | Web | 27. února 2009 v 11:21 | Reagovat

Sice celkem nevim, která bije, ale tento článek se mi líbí.. :D

Kůrňa a těch komentářů...stojí za to si počíst..:))

22 Laffy Hippie Laffy Hippie | Web | 28. února 2009 v 12:20 | Reagovat

Kruté. Mala som kamarátku, ktorú vždy všetci len falošne chválili a za každú kritiku sa začala mračiť a urážať. Nenávidím neúprimných ľudí, úprimnosť je u mňa jedna z popredných vecí a nekonečné presladené  chválenie iba človeka uvádza do falošnej nádeje.

23 Tomáš Tomáš | Web | 28. února 2009 v 20:20 | Reagovat

Koukám, že zlá Lit zase zabodovala :D Ale boduje zaslouženě, nebojí se vyjádřit svůj názor a tak jí držím palce aby její výchovné metody na tupých a morálně nestálých babinkách zanechá aspoň nějaký pozitivní efekt:)

24 Zmražená Opice Zmražená Opice | Web | 1. března 2009 v 18:02 | Reagovat

Ty si teda vážně hrozně zlá :D

Já jsem nedávno dopsala jeden příběh a dala jsem to přečíst kamarádce... Napsala tam jak pochvaly, tak i kritiku... oboje mi udělalo stejnou radost-ty pochvaly mě potěšily, ale z té kritiky jsem se zase poučila :)

25 Neros Neros | Web | 2. března 2009 v 20:11 | Reagovat

A co jáá? :))))  Kritika je důležitá a mě chybí. Vážně jsem jediný, co si na její nedostatek ztěžuje?

26 Neros Neros | Web | 2. března 2009 v 20:11 | Reagovat

Co toto??? stěžuje (měl bych začít spát)

27 Mina Mina | Web | 21. března 2009 v 15:46 | Reagovat

Kritika nie je zlá vec ale... niektorý ľudia ju môžu zobrať príliš osobne (ako Babinka) a môže ich to od písania odradiť(keď chcela kvôli tebe zrušiť blo)..... Napríklad keď mne profesorka na moju školskú prácu povedala že je nudná, bez fantázie a že také je pravdepodobne všetko čo napíšem, som nevedela dva týždne napísať ani čiarku. ...(začala som zase písať až keď som si uvedomila čo taká stredoškolská profesorka môže vedieť)....aj keď súhlasím že máš právo na vyjadrenie svojho názoru.

28 Ketmara Ketmara | Web | 1. dubna 2009 v 23:58 | Reagovat

Kritiky je prostě třeba. Když dá člověk něco na blog, tak to, co mu tam většinou lidi napíšou nemá s kritikou nic společného. Ale zase je pravda, že to píšou lidi, pro které to tvoří, ne? Jestli píše pro své dvanáctileté kamarádky (ted nevím, nedívala jsem se, usuzuju jen z komentářů tady), tak jim se to líbí a to je pro ni nejdůležitější. Ale třeba pokud by chtěla své dílo poslat do nějaké soutěže, tak se na jejich kritiku prostě spoléhat nemůže.

Já třeba fotím a vím, že jsou to strašný splácaniny, ale lidi mi píšou, že je to hezký. Dávam to pak ještě na jednu stránku, kde mi zas píšou jak je to děsně technicky špatně a tak, prostě tam píšou pro změnu fotografové. A já si beru od každého něco, vím, že se to líbí normálním lidem a to je pro mě nejdůležitější, protože, upřímně, kolik fotografů se na to tak asi bdue dívat, že xD ? ale zase od nich si vezmu k srdci ty rady, co mi dali a pak to v rámci toho, jak se mi to líbí příště vylepším.

Ale tak jako občas mě taky nějaká debilní kritika dokáže naštvat, i když většinou jen tím,ž e mi napíše jen "hrůza, nemám ráda tenhle styl". tak jako já třeba taky nemám ráda hip hop, ale dokážu ocenit nějakou dobrou písničku a neříkám o ní, že je hned hnus, když to není můj styl. Safra, semse nějak rozepsala, snad to nevadí xD

Ale teda Babinčinu povídku jsem nečetla, kritiku od Lit ano a nemyslím si, že by byla nějak příliš zlá. Jasně, je rýpavá a s notnou dávkou ironie, ale tak bože, lidi, vždyť se nemůžete brát tak vážně. Já taky píšu (mám teda tolik soudnosti, že to nikam moc neuveřejňuju) a po dopsání a přečtení mám pocit, že jsem stvořila to nejúžasnější dílko pod sluncem, ale pak to dám někomu přečíst a on mi na to dá kritiku a už mi to tak skvělé nepřipadá, nekoukám na to přes růžové brýle a hlavně konečně vidím chyby. Přesně od toho ta kritika byla a myslím, že právě takováhle rýpavá kritika nejvíce člověka donutí se nad svým dílem zamyslet. Vždyť mě taky nejvíce pohnaly ku předu a ku novému snažení komentáře lidí, kteří moje dílo absolutně zdrbli, do nového jsem se pustila s tím, že právě těmhle lidem vytřu zrak :)

29 Literník Literník | Web | 4. dubna 2009 v 8:14 | Reagovat

Ketmara: děkuji a mám radost, že mě někdo pochopil...

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama