Týdeník Reflex - Krásou proti feminismu

25. července 2009 v 16:03 | Lit |  Z tisku
Když jsem si k ranní kávě přinesla Reflex, celkem mě zaujala jeho úvodní stránka: fotografie krásné, mladé blondýnky, angažující se v boji proti feminismu. Což o to, ani já nesdílím přílišné sympatie k radikální skupině žen, které si chtějí vydobýt lepší pozici ve společnosti pomocí zákonů. Bohužel křehká modelka není ta pravá osoba, která by měla svým starším kolegyním vysvětlovat, že dobrého postavení se dá dosáhnout i bez organizace feministek.
A proč? Po přečtení článku, ve kterém se Miss Dominika Hužvárová svěřovala s důvodem založení stránek www.stopfeminisu.cz, jsem zabrouzdala na internet a hledala reakce feministek na aktivitu této krásky. Bohužel, žádná z žen se nesnažila obhájit feminismus, žádná z nich nepřinesla důkazy o tom, jak je v dnešní době pro současné ženy podstatný...
Všechny odpůrkyně těchto internetových stránek nalezly mušku, do níž se s plnou parou opřely: krásná, úspěšná, bohatá, vítězka několika soutěží krásy, shrnuto a podtrženo: NAIVNÍ A HLOUPÁ, nemá nám co do života kecat.
Hužvárová má možná naivní představy a její pohled na antidiskriminační zákon, o jehož nepřijetí žádala všechny poslance, je velice zjednodušený. Každopádně to neopravňuje feministky k tomu, aby své protireakce stavěly pouze na těchto faktech o modelce. Je jednoduché zesměšnit mladou blondýnu, ale uvést skutečné argumenty k původnímu tématu, to žádnou nenapadlo.


A teď trochu k samotnému problému a k názorům Dominiky Hužvárové a redaktora Jiřího Doležala.
,,Feminismus není ničím jiný než vyjádřením potřeby být ochraňován. Není ničím jiným než artikulací vlastní slabosti - žena, která se necítí jako žena dostatečně silná, tuto slabost kompenzuje tím, že si vymáhá, aby byla ze zákona chráněna, či dokonce upřednostňována..." (Jiří Doležal)
,,V minulosti, kdy postavení žen bylo podřadné vůči mužům, měl feminismus smysl. V dnešní době však postavení mužů a žen již není nerovné a existují-li odlišnosti, jsou dané samotnou odlišností ženy a muže - jejich různého způsobu myšlení, jiným rozdílným vnímáním hodnot, rozdílnými touhami a potřebami." Dominika Hužvárová

Sama D. Hužvárová pak upozorňuje na některá ,,feministická" opatření, například zákaz reklam
na prací prášky, ve kterých vystupují ženy (jelikož takové reklamy utvrzují diváky v tom, že žena dělá ,,podřadné" domácí práce.) Toto opatření má být přijato v celé Evropské unii.

Můj vlastní názor na hnutí za práva žen? Dokud jde o pomoc na zlepšení úrovně v rozvojových zemích, boj proti násilí na ženách a o další závažnosti, nejsem proti. Ale vyřvávat do světa, že za neúspěšnost ženy ve společenském životě může diskriminace z řad opačného pohlaví, je podle mě něco naprosto absurdního. Sama jsem se setkala s ženami, které narazily na mnohé překážky, ale svou vůlí si dokázaly vybudovat své postavení a být úspěšnými i mezi muži. Pokud některé ženy tohle nedokáží, pak není chyba v tom, jakého jsou pohlaví, a domnívat se, že je zachrání směr jménem feminismus či svalování viny na jiné, je projevem vlastní slaboty...
 

6 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Terka Terka | Web | 26. července 2009 v 17:57 | Reagovat

Souhlasím s posledním odstavcem. Hovořit o postavení ženy ve společnosti má význam v souvislosti se situací na Blízkém východě, v černé Africe, atd.
V opačném případě je podle mne lepší jednat, než plácat velká slova. Vše je o domluvě, vím z praxe. Kamarádka si partnera od začátku rozmazlila, nemusel dělat nic. Na gymplu mu o polední pauze chodila vařit oběd, uklízela mu u nich doma pokoj... Po dvou letech společného bydlení byla trochu frustrovaná, že si její milý ani nezvládne umýt hrníček a považuje za samozřejmé, že vše udělá ona.
Osobně se s přítelem o práci dělím, každý máme svou parketu (já kuchyni, on utírá podlahy), zbytek si rozdělíme podle domluvy a toho, jak kdo máme čas - a funguje to.

2 Bonnie Bonnie | Web | 26. července 2009 v 19:53 | Reagovat

Skvěle napsáno. S tvým i s názorem Terky souhlasím. Nějakej feminismus v zemích, jako je Česká republika (řekněme ,,pokrokovějších") není na místě.

3 Pistynka Pistynka | Web | 27. července 2009 v 17:58 | Reagovat

Velmi zajímavý článek, který má hlavu a patu. Souhlasím s vámi všemi. Můj názor je, že schopná žena dokáže prorazit i mezi nejúspěšnější muže, pokud chce a bude pro to něco dělat.

4 saga saga | Web | 27. července 2009 v 20:14 | Reagovat

Reflex jsem čítávala :-)

5 Lištička Lištička | Web | 8. srpna 2009 v 17:34 | Reagovat

Ať chceme nebo ne, ženy nikdy nebudou mít stejné možnosti jako muži. Už jen z důvodu, že se žena v určité chvíli musí rozhodnout, zda dá přednost dítěti či kariéře...

6 oudeska oudeska | Web | 13. srpna 2009 v 23:09 | Reagovat

krásný design!!!

7 Neros Neros | 6. září 2009 v 15:43 | Reagovat

Feminismus...

Doporučuji stránky feministky.com, jen pro ilustraci toho, co je spousta feministek zač.

Frustrované ženy z neúspěchů (často i z jednoho). Ženy hloupé a jednoduché, které nedokáží formulovat vlastní myšlenku, které nedokáží obhájit své názory. Vesměs se jedná o ženy, které si k příkoří u mužů dopomohly samy.
Lit, asi si pamatuješ na Otevřený dopis... Feministky oponují podobně jako ty blogařky.
Naprosto nerozumně, iracionálně, za pomocí pouhopouhých sprostých slov...
Pak není divu, že lidé feministky berou na lehkou váhu. Je to jen stádo, které nechápe, že žalováním (a odstraněním z planety Země) mužů se jejich problémy nevyřeší. že by se pak třeba diskriminovaly mezi sebou...

K těm reklamám... souhlasíš s D. Hužvárovou? Také si myslíš, že něco, co je v lidských hlavách zakódováno tak dlouho bude odstraněno společně s reklamou? Není to trochu naivní představa, když většina žen to dělá doprovolně (jako třeba moje matka), i když si pak stěžují (jako třeba moje matka). Je tomu tak příliš dlouho a zákaz těchto reklam na to bude mít vliv až za sto let. Pokud nebude zrušen jako iracionální (vzhledem k jistým faktům o byrokracii nebude).

Pak antidiskriminační zákony...
Diskriminace není špatná. Ale přehnané zrovnoprávňování, které ústí ve zvýhodňování také ne. Lidé jsou individuální, tak proč někteří romové vyučují na středních školách, zatímco jiní žijí ve špíně žijí ze sociálních dávek? Měli stejné podmínky. Ale jejich mentalita a některé zákony jim umožňují nedělat nic. I když by mohli dělat ředitele společností.

Byl jsem v rumunsku a tam Romové pracovali. Je to jednoduché... rumunsko je tak chudá země, že by zemřeli hladem, kdyby doufali v živení ze strany státu.
Nejsem rasista. Jen mi dnešní snaha o nediskriminaci přijde až absurdní.
Vždyť toleranci se musíme učit. Jen málokdo se tolerantní už narodí.
Ovšem když se budou všechny skupiny zvýhodňovat, vyjdou z toho dikriminovaní ti druzí...
A pak se to bude opakovat.
Jako fáze pohybu houpačky...

8 Neros Neros | 6. září 2009 v 15:46 | Reagovat

Omlouvám se za špatnou formulaci, uvádím opravu: Diskriminace je špatná. Ale přehnané zrovnoprávňování, které ústí ve zvýhodňování, také.

9 Hanichka Hanichka | Web | 10. září 2009 v 21:18 | Reagovat

[7]: Feministky.com je parodie od nějakých zapšklíků :)) Děsí mě, jak si všichni myslíte, že se feministky chtějí mužů zbavit. Nechtějí. Jde jim o to, nebýt znevýhodňovány. Aby nebyly považované za ty "horší". Aby se na ně lidi nekoukali skrz prsty, když se nevdají, nebudou mít děti a nebudou celou domácnost + ještě svojí práci zvládat sami.
A Lit, když říkáš, že feminismus tu nemá smysl- vyznívá to tak, že rovnoprávnost žen a mužů tady nemá smysl...prvním feministkám třeba vděčíme za to, že ženy můžou volit...
A on i ten Reflex vyznívá jako: Tak zpátky k plotnám. To udělali pěkně nešikovně. Nebo to tak mysleli, hm...
Antidiskriminační zákony jsou potřeba, nějaké, v zákonech musí být dáno, že pohlaví samo o sobě (atp.) nesmí být používáno proti té osobě...třeba i to, že se děti po rozvodu většinou dávají matkám. To je blbé.  

10 Alice Alice | Web | 9. prosince 2009 v 20:19 | Reagovat

reklamy na pracie prasky by som zrusila tiez a to ani nemusim byt feministka na to, aby mi pripadali blbe...

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama